Vrei să gestionezi eficient activitățile logistice, în unități de depozitare proprii sau la centre de fulfillment? Află în continuare cum să alegi cele mai bune aplicații software de management al depozitelor! Prin selectarea și implementarea sistemelor adecvate, vei reuși să crești productivitatea la nivelul întregului lanț de aprovizionare.
Alege software-ul potrivit pentru activitățile logistice ale firmei tale
Identifică cerințele specifice ale afacerii tale, cum ar fi gestionarea stocurilor, urmărirea comenzilor, integrarea cu alte sisteme, etc. Stabilește modulele și funcționalitățile pe care trebuie să le cuprindă softurile respective, de exemplu software WMS pentru gestiunea depozitului, a stocurilor, coordonarea comenzilor (preluare, procesare, tracking).
Pe lângă softuri pentru gestiunea și optimizarea depozitelor (Warehouse Management Systems WMS), în funcție de industria în care activează firma ta, vei avea nevoie de integrarea cu sisteme de plată și gestionarea tranzacțiilor financiare. La acestea se adaugă aplicații pentru generarea de rapoarte și analize, armonizarea cu alte sisteme de gestiune a afacerii.
Integrează aplicația de fulfillment cu celelalte sisteme IT din companie
Asigură-te că software-ul pentru depozite se integrează bine cu alte sisteme pe care le folosești, cum ar fi Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Management (CRM), Human Capital Management (HCM), Sales Force Automation (SFA) și platforme de comerț electronic, pentru o interfață eCommerce performantă.
Cele mai citite articole
După ce ai ales soluția potrivită de integrare, configurează setările, sincronizează fluxurile de date și testează funcționalitatea sistemelor IT. Astfel, vei reuși să utilizezi în mod eficient funcționalitățile automate, pentru a reduce erorile umane și a îmbunătăți eficiența proceselor, cum ar fi actualizarea automată a stocurilor și generarea automată a documentelor.
Optimizează automatizarea stocurilor și a comenzilor
Folosește funcționalitățile de urmărire în timp real, pentru a avea o imagine clară a stocurilor disponibile și a fluxului de bunuri. Utilizează tehnici de organizare eficientă a spațiului în depozit, cum ar fi sistemele de rafturi verticale sau raioane, pentru a reduce timpul de căutare și a crește eficiența operațiunilor. Tehnologiile moderne (codurile de bare sau RFID) ajută la tracking-ul activităților logistice, pentru eficiență sporită la nivelul întregii firme.
Implementează module de analiză a volumului de produse stocate și a frecvenței comenzilor. Cu ajutorul unui sistem care permite plasarea automată a comenzilor, urmărirea statusului lor și actualizarea automată a inventarului vei reduce semnificativ erorile de picking și timpul de procesare.
Monitorizează performanța softului de logistică și fulfillment
Stabilește indicatori cheie de performanță (KPIs) relevanți pentru activitatea firmei tale. De exemplu, poți să iei în considerare durata medie de procesare a comenzilor, acuratețea stocurilor, timpul de livrare, rata de retur. Pentru procesele de fulfillment, completează lista de indicatori cu utilizarea spațiului de depozitare, rata de completare a comenzilor, rata de eșec a expedițiilor, rata de întârziere a livrărilor, costul de îndeplinire pe comandă (cost per order fulfillment).
Verifică disponibilitatea aplicațiilor software și urmărește orice întreruperi sau perioade de nefuncționare. Evaluează timpii de răspuns și performanța generală a softului, cu stabilirea actualizărilor și upgrade-urilor necesare. Monitorizează utilizarea resurselor de sistem (CPU, memorie, lățime de bandă) pentru a identifica eventualele probleme de performanță în gestionarea activității din depozite.